Forum w trakcie zmian graficznych.
Za wszelkie zawirowania i usterki przepraszam!
Mortis Signore
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 System EXP i Umiejętności

Go down 
AutorWiadomość
Mortis Signore
Burzyciel Światów / Administrator
Burzyciel Światów / Administrator
avatar

Gold : 20374
Posty : 142

Karta Postaci
EXP:
0/1000  (0/1000)

Umiejętności: Wiedza Tajemna (N) Uwodzenie (N) Zastraszanie (N)

Aktualny ubiór: Grafitowa, wytarta szata. Popękany, metalowy napierśnik, wysokie okute buty i skórzane spodnie. Pierścień ze szmaragdem zawieszony na grubym srebrnym łańcuszku.

PisanieTemat: System EXP i Umiejętności   Sob Sty 18, 2014 12:32 am

Jako, ze statystyki są zbyt skomplikowane na forum postanowiliśmy wprowadzić system doświadczenia (EXP) i rozwijania umiejetności. Temat opracowany jest na podstawie materiału z forum WildLand (autorstwa Yogumury) oraz podręcznika Dungeons&Dragons oraz Dungeons&Dragons: Neverwinter.

Słowem wyjasnienia
Każda nowo zarejestrowana postać musi wybrać trzy umiejętności. Jest to obowiązkowe, ale również pomoże Wam ułatwić rozgrywkę (i zdobywanie EXP).
Zaczynacie z trzema profesjami, jednak pamiętajcie, ze w trakcie gry możecie postarac się o kolejne. By dobrać kolejną umiejętność musicie "wybić" dwie z wybranych do poziomu mistrzostwa. Kiedy ten etap macie już za sobą, wystarczy jedna nowa umiejętność na "wyekspioną" umiejętność mistrzowską.

Cytat :
Pamiętajcie: Nie ma umiejętności, której nie dałoby się wykorzystać. Często userzy nie zdają sobie sprawy jak często korzystają z tego typu rzeczy np. rozglądając się uważnie po otoczeniu (spostrzegawczość), w walce obierając taktykę obronną (walka defensywna) czy podczas knucia złowieszczych planów (logiczne myślenie). Za każdą taką rzecz możecie dostać punkty doświadczenia.
Wystarczy zgłosić post (opis postępowania w tym przypadku znajduje się tutaj) i czekać aż administrator przyzna wam punkty EXP!



Lista umiejętności:
Umiejętność to wyuczona zdolność, dziedzina wiedzy, z którą postać jest zaznajomiona lub nie. Umiejętności są bardzo ważnym elementem opisu postaci w grze Neverwinter Nights 2. Istnieje ich bardzo wiele, od takich, które są dostępne dla każdej postaci (o dowolnej rasie, klasie itp.) do umiejętności klasowych (dostępnych wyłącznie dla określonych klas) Nasze umiejętności możemy trenować, aby uzyskiwać lepsze rezultaty podczas posługiwania się nimi.


  • Wycena - Gdy posiadasz dużo punktów tej umiejętności możesz spodziewać się lepszych cen w czasie sprzedawania i kupowania przedmiotów w sklepach. Pomaga również w targowaniu się z innymi użytkownikami.
  • Blef - Ta zdolność pomaga w konwersacji z innymi postaciami. Umożliwia wmówienie innym nieprawdopodobnych rzeczy, pomaga oszukać w celu osiągnięcia lepszych rezultatów, większych korzyści płynących z rozmowy.
  • Logiczne myślenie - Umiejętność ta jest używana w czasie podejmowania decyzji, planowania różnego typu posunięć (nie mylić z strategią!) kojarzenia faktów i sytuacji oraz wyciągania trafnych wniosków. 
  • Strategia - strategia bardzo pomaga w planowaniu przebiegu walki, jak i podczas niej samej. Umożliwia przewidzenie następnego ruchu przeciwnika, uniknięcia go lub wyprowadzenia skutecznego ataku.
  • Dyplomacja - Umiejętność umożliwiająca pozyskanie dodatkowych informacji podczas rozmowy lub wynegocjowanie lepszej zapłaty za wykonane zadanie. Dyplomacja używana jest w odpowiednich momentach rozmowy i zależy od postaci, z którą prowadzimy konwersację.
  • Leczenie - Dzięki tej umiejętności postać, przy pomocy apteczki może leczyć Punkty Życia (HP) oraz zwalczać efekty trucizny i choroby. Powodzenie zalezy oczywiście od rodzaju trucizny, rany i zaawansowania umiejętności.
  • Ukrywanie się - Aby pozostać w ukryciu postać musi wykonać udane rzuty. Ukrywanie się przeciw Spostrzegawczości przeciwnika i Skradanie się przeciw Nasłuchiwaniu przeciwnika. Postać w trybie Krycia porusza się wolniej. Ciężkie zbroje i pochodnie powodują kary do testów. Niewielkie, słabo oświetlone i stojące bez ruchu postacie zyskują premie.
  • Zastraszenie - Umiejętność używana w czasie konwersacji, umożliwia zniechęcenie wroga do walki, wystraszenie go lub zmuszenie do wyjawienia ważnych informacji, których początkowo nie chciał wyjawić. Zastraszenie używane jest w odpowiednich momentach rozmowy, a powodzenie zależy od postaci, z którą prowadzimy konwersację i poziomu naszej umiejętności.
  • Nasłuchiwanie - Pozwala wykryć znajdujące się w pobliżu, ukrywające się postacie. Rzut na tą umiejętność jest porównywany z rzutem przeciwnika na Skradanie się. Nieruchoma postać zyskuje premie do Nasłuchiwania. W celu zastosowania należy wybrać tryb Wykrywania z paska trybów.
  • Wiedza Tajemna - Zdolność pozwalająca rozpocząc naukę czarów i czytania magicznych ksiąg. Podstawowa dla Magów i Warlocków (również Palladynów o ile nastawiają się na używanie magii).
  • Skradanie się - Aby pozostać w ukryciu postać musi wykonać udane rzuty. Ukrywanie się przeciw Spostrzegawczości przeciwnika i Skradanie się przeciw Nasłuchiwaniu przeciwnika. Postać w trybie Krycia porusza się wolniej. Ciężkie zbroje i pochodnie powodują kary do testów. Niewielkie, słabo oświetlone i stojące bez ruchu postacie zyskują premie.
  • Walka Ofensywna - Walka w typowym zwarciu. Tutaj liczy się siła i agresja oraz dobra technika walki pozwalająca wygrać potyczkę w pierwszych jej minutach licząc na element zaskoczenia i jeszcze świeżych sił.
  • Walka Defensywna - Celem tej specjalizacji jest nie tylko doskonała obrona przed atakiem ze strony przeciwnika, ale również uniemożliwianie mu wyprowadzenia ataku, krzyżowanie planów i uderzenie w momencie do tego najodpowiedniejszym. Walka defensywna wypada często dłużej niż ofensywna, a najlepsze efekty osiągnąć można w ostatniej części walki.
  • Spostrzegawczość - Pozwala wykryć znajdujące się w pobliżu, ukrywające się postacie. Rzut na tą umiejętność jest porównywany z rzutem przeciwnika na Ukrywanie się. Nieruchoma postać zyskuje premie do Spostrzegawczości.  
  • Sztuka Przetrwania - Umiejętność ta umożliwia wykrywanie wrogich humanoidów, robactwa i zwierząt poprzez przejście w tryb tropienia (cele ukazują się na minimapie). Im więcej punktów Sztuki Przetrwania, tym większy zasięg. Poza tym umiejętność ta wpływa na zasięg atutu Tropienie i zdolność łowcy Bystry Tropiciel.
  • Prowokacja - Dzięki tej umiejętności możesz sprowokować przeciwnika, powodując jednocześnie uśpienie jego czujności. Istotę sprowokowaną łatwiej jest trafić. Gdy test na Prowokację jest wyższy od testu na Dyscyplinę wroga to nie zdoła on uniknąć ciosu. Istnieje możliwość sprowokowanie kilku celów na raz.
  • Tropienie - Ściśle powiązane ze Sztuką Przetrwania, jednak może być używane oddzielnie. Pomaga profesji łowieckiej w tropieniu zwierzyny. Dzięki tej umiejętności możesz otrzymać wyższy EXP z polowań i upolować lepszą zwierzynę.
  • Uwodzenie - To nie tylko łatwość w podrywaniu. Uwodzenie pozwala w łatwiejszy sposób zawierać kontakty interpersonalne, wpływać na osoby, które są naszymi "przyjaciółmi". Tym sposobem możesz uśpić czyjąś czujność lub uratować się od straszliwych kłopotów.


Na razie to wszystko. Oczywiście jesli macie pomysły związane z nowymi umiejętnościami nie bójcie się pisać w propozycjach!

_________________
"Z doświadczenia wiem, że ci, którzy budzą lęk, z reguły wiedzą, co robią."
- Kelly Creagh
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://harmleikur.deviantart.com
 
System EXP i Umiejętności
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Ability- umiejętności pokemonów
» 002. Statystyki i umiejętności
» Frau
» Umiejętności, Kryształy i Moce
» Umiejętności

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Administracja Forum :: Administracja :: Podręcznik-
Skocz do: